I. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto obchodné podmienky platia pri nákupe v internetovom obchode www.bezva.sk, ktorého prevádzkovateľom je bezva s.r.o., so sídlom Nábrežie Ľ. Štúra 606/27, 028 01 Trstená , IČO: 52732878, DIČ: 2121136919 , Bankové spojenie: Slovenská sporiteľňa,a.s., IBAN: SK66 0900 0000 0051 6647 4604
1.2. Prevádzkovateľ nie je platcom DPH.
1.3. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim pri
nákupe v internetovom obchode sa riadia právnym poriadkom Slovenskej
republiky, najmä príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Z.z., Občianskeho
zákonníka, zákona č. 513/1991 Z. z. v, Obchodného zákonníka, zákona
č.250/2007Z.z. o ochrane spotrebiteľa, a zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom
obchode.
1.4. Obchodné podmienky sú súčasťou uzavretej kúpnej zmluvy
medzi predávajúcim na jednej strane a kupujúcim na strane druhej. Všetky
dodávky tovaru a služieb, ktoré boli uskutočnené v dobe platnosti týchto
obchodných podmienok im podliehajú. Kupujúci prijíma platnosť obchodných
podmienok elektronickou objednávkou a týmto aktom pre neho vstupujú do
platnosti.
1.5. Vyhradzujeme si právo dočasne zmeniť niektoré opatrenia v obchodných podmienkach. Z tohto dôvodu odporúčame prečítať si stanovené obchodné podmienky pri každej Vašej návšteve nášho on-line obchodu na stránke www.bezva.sk . Tieto podmienky sú platné od chvíle ich uvedenia na stránku a nevzťahujú sa na zmluvy uzavreté pred týmto momentom.
II. Vymedzenie pojmov
2.1. Spotrebiteľská zmluva je
každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára dodávateľ so
spotrebiteľom.
2.2. Predávajúci – dodávateľ je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet.
2.3. Kupujúci – spotrebiteľ je fyzická alebo, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
2.4. Tovar – produkty alebo služby v ponuke
internetového obchodu bezva.sk
2.5. Objednávka – kúpna zmluva (faktúra), na základe ktorej je realizovaný predaj tovaru, elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár obsahujúci informácie o kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky obchodu a cenu tovaru spracovaný systémom obchodu.
III. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
3.1. Kupujúci si vyberie produkt na základe aktuálnej
ponuky uverejnenej na internetovej stránke www.bezva.sk, tento výber
potvrdí kliknutím na tlačidlo „Vložiť do košíka“. Po ukončení
nakupovania zobrazí zákazník obsah košíka kliknutím na „Nákupný
košík“, skontroluje jeho obsah a klikne na tlačidlo
„Pokračovať“, kde vyplní informácie potrebné k úspešnému splneniu
objednávky (adresa, email, spôsob platby apod.).
3.2. Objednávky uskutočnené prostredníctvom internetového
obchodu www.bezva.sk sú záväzné. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje,
že sa oboznámil a súhlasí s týmito obchodnými podmienkami, čo zároveň potvrdí
aktívnym odklikom pred odoslaním objednávky.
3.3. Návrhom na uzatvorenie zmluvy je umiestnenie
ponúkaného tovaru na internetovej stránke www.bezva.sk, zmluva vzniká
odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím objednávky predávajúcim. Toto
prijatie predávajúci bezodkladne potvrdí na zadaný email kupujúceho, na vznik
kúpnej zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv. Takto uzatvorenú zmluvu nie je
možné jednostranne meniť.
3.4. Objednávať tovar je možné on-line priamo na stránke elektronického obchodu www.bezva.sk 24 hodín denne .Podmienkou pre platnosť objednávky je vyplnenie všetkých povinne označených údajov v internetovom objednávkovom formulári.
IV. Ceny
4.1. Ceny jednotlivých produktov sú uvádzané vrátane dane z
pridanej hodnoty (DPH) a všetkých ostatných daní. Spotrebiteľ má možnosť
zoznámiť sa s lehotou, počas ktorej je predávajúci viazaný svojou ponukou
vrátane ceny.
4.2. Všetky akciové ceny platia do vypredania zásob, pokiaľ
pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.
4.3. Konečná cena je uvádzaná v objednávkovom formuláre tesne pred odoslaním objednávky, je uvedená vrátane DPH, poprípade všetkých ostatných daní a poplatkov (balné, poštovné…), ktoré musí spotrebiteľ pre získanie tovaru alebo služby zaplatiť. Túto cenu nie je možné predávajúcim jednostranne meniť.
V. Platobné podmienky
Kúpnu
cenu kupujúci zaplatí prevádzkovateľovi prostredníctvom:
- platba na dobierku
- prevodom na účet
- platobnou kartou
VI. Dodacie podmienky
6.1. Dodávky
predmetu plnenia (objednaného tovaru) budú podľa dostupnosti produktov a
prevádzkových možností predávajúceho realizované v čo najkratšom termíne od
záväzného potvrdenia objednávky. Tovar zvyčajne expedujeme obratom, najneskôr
však do 5-7 pracovných dní od prijatia objednávky.
6.2. Miesto
odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa
považuje dodanie predmetu plnenia na uvedené miesto. Dopravu na adresu určenia
zaisťuje predávajúci.
6.3. Cena dopravy (poštovné) tovaru je:
Doprava pri nákupe nad 50€ ZDARMA
Prebratie osobne (Trstená 02801 – Platba kartou alebo bankovým prevodom) – ZDARMA
Slovenská pošta (Platba kartou alebo bankovým prevodom) – 3.5€
Slovenská pošta (Dobierka) – 5.2€
Poštový kuriér – 5.2€ (Platba kartou alebo bankovým prevodom)
6.4. Pri objednávke zo zahraničia predávajúci vypočíta poštovné individuálne, podľa hmotnosti zásielky a štátu, do ktorého zásielku posiela. Pri zásielke do zahraničia je platbu nutné zrealizovať vopred, na základe predávajúcim zaslanej zálohovej faktúry.
VII. Záruka, záručný list
7.1. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť od prevzatia
veci kupujúcim.
7.2. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie, mechanické poškodenie a pod.
VIII. Prevzatie tovaru
8.1. Kupujúci – spotrebiteľ bezodkladne po prevzatí vizuálne skontroluje akosť a množstvo produktu a v prípade nezrovnalostí kontaktuje obratom predávajúceho. V prípade, že je zásielka viditeľne poškodená už pri preberaní od dopravcu, kupujúci tovar neprevezme, spíše s prepravcom protokol a o tejto skutočnosti informuje predávajúceho, za účelom dohodnutia ďalšieho postupu.
IX. Reklamácia
9.1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec
pri prevzatí kupujúcim.
9.2. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci
právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný
vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady
požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti,
ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru
alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť
vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
9.3. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a
ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci
právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva
prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci
nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec
riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú
zľavu z ceny veci.
9.4. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia
reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa
uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia
vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr;
vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od
zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
9.5. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až
do doby ukončenia reklamačného konania (odovzdanie opraveného výrobku, písomná
výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie) sa do záručnej
doby nepočíta. V prípade výmeny veci za novú, začína plynúť nová záručná doba
od jej prevzatia.
9.6. V prípade uplatnenia reklamácie, sťažnosti alebo podnetu, zašle spotrebiteľ tovar zabalený do obalu vyhovujúceho preprave spolu s popisom vady a kópiou dokladu o kúpe (prípadne záručným listom, ak bol vydaný) na adresu predávajúceho.
X. Reklamácia a jej uplatnenie
10.1. Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od
zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru alebo odo dňa
uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Lehota na odstúpenie je zachovaná, ak je
prejav vôle spotrebiteľa na odstúpenie odoslaný (pošta, email, formulár apod.)
predávajúcemu najneskôr posledný deň lehoty.
10.2. Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ktorej
predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od
zmluvy.
10.3. Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku
zrušuje. Predávajúci je povinný prevziať tovar späť alebo nepokračovať v
poskytovaní služby, vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 14 kalendárnych
dní odo dňa odstúpenia od zmluvy (nie však pred tým, ako je predávajúcemu
doručený tovar, alebo inak jeho zaslanie spotrebiteľom preukázané) cenu
zaplatenú za tovar alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil
za tovar alebo za službu. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ len v
tom prípade, ak výrobok plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol
vadný. Prejav vôle k odstúpeniu od zmluvy zašle (nie na dobierku, takéto
zásielky nebudú prevzaté) spotrebiteľ na adresu sídla predávajúceho alebo
prostredníctvom emailu alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie a zároveň
je spotrebiteľ povinný najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia
zaslať tovar späť na adresu predávajúceho.
10.4. V rámci zákonnej lehoty na odstúpenie od zmluvy bez
uvedenia dôvodu (14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru), je spotrebiteľ oprávnený
vyskúšať tovar v rámci zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a
funkčnosti tovaru, v opačnom prípade je spotrebiteľ zodpovedný za zníženie
hodnoty tovaru. Predávajúci vráti spotrebiteľovi už zaplatenú čiastku/cenu v
zákonnej 14 dňovej lehote rovnakým spôsobom platby, ktorým spotrebiteľ zaplatil
pre získanie tovaru alebo služby, alebo iným spôsobom platby na základe dohody
so spotrebiteľom.
10.5. Vzhľadom k tomu, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, vrátia alebo nahradia si zmluvné strany všetky vzájomné prijaté plnenia. Pri vrátení tovaru so zníženou hodnotou v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie jeho povahy, vlastností a funkčnosti, je predávajúci oprávnený požadovať voči spotrebiteľovi náhradu takto spôsobenej škody.
XI. Alternatívne riešenie sporov (ARS)
V zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji a zákona č. 391/2015 o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov s účinnosťou od 1.2.2016
Vás, ako spotrebiteľa / kupujúceho informujeme, že v prípade, že nie ste
spokojný so spôsobom vybavenia Vašej reklamácie, alebo sa domnievate, že my,
ako predávajúci sme porušili Vaše práva, máte právo sa na nás obrátiť so
žiadosťou o nápravu a to prostredníctvom našej poštovej adresy alebo
elektronickej adresy info@bezva.sk.
Ak my, ako predávajúci odpovieme na túto žiadosť zamietavo alebo
na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (subjekt
ARS). Podľa zákona č. 391/2015 Z. z. sú ARS subjektmi orgány a
oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z. z.. Návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporov môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa
§12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ / kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom
platformy alternatívneho riešenia sporov RSO (RSO = riešenie sporov online),
ktorá je dostupná online na tejto adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatívne riešenie sporov (ARS) môže využiť len spotrebiteľ / kupujúci – fyzická osoba. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom / kupujúcim a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu je nižšia ako sumu 20 €. Subjekt Alternatívne riešenie sporov ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.
XII. Povinnosti predávajúceho a kupujúceho
Predávajúci sa zaväzuje dodať:
- druh
a množstvo tovaru v kúpnej cene a za platobných podmienok, ktoré platia v
deň odoslania objednávky, tovar, ktorý vyhovuje normám, predpisom a
nariadeniam platným na území SR.
- vystaviť
a priložiť faktúru ako daňový doklad.
- tovar
primerane zabaliť a odoslať čo najskôr po obdržaní objednávky.
Predávajúci nezodpovedá za:
- oneskorené
dodanie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou kupujúceho (prijímateľa)
- za
oneskorené dodanie tovaru zavinené poštou, resp. zásielkovou službou
- za
poškodenie tovaru zavinené poštou, resp. zásielkovou službou
- prípadné
nedodanie tovaru, ku ktorému došlo vinou výrobcu (dodávateľa) dôsledku
akéhokoľvek obmedzenia prípadne zrušenia distribučných práv alebo iných
nepredvídateľných prekážok
- výber
tovaru zákazníkom. Ak po prevzatí zásielky zákazník zistí, že tovar už má
alebo nezodpovedá jeho predstavám, takýto tovar sa nepovažuje za oprávnenú
reklamáciu.
Dôležité upozornenie: Vyobrazené fotky môžu čiastočne
skresľovať farbu, resp. veľkosť ponúkaného tovaru.
Povinnosti kupujúceho
- zaplatiť za tovar kúpnu cenu vo výške a v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania objednávky
- objednaný tovar prevziať, skontrolovať neporušenosť obalov a v prípade akýchkoľvek závad tieto bezodkladne oznámiť predávajúcemu
- vyplniť všetky dôležité údaje, tak aby boli správne a pravdivé, a aby zabezpečili riadne doručenie objednaného tovaru
XIII. Záverečné ustanovenia
13.1. Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke www.bezva.sk v deň odoslania objednávky kupujúcim, ktorý ich bezvýhradne prijíma.
13.2. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na prípadnú zmenu či
doplnenie obchodných podmienok.